onsdag 10 augusti 2011

Utvärdering.

Lasagnen igår blev god. Men inte riktigt så krämig som jag ville ha den.
Jag hade en lite dålig form, rätt stor och platt, vilket gjorde att lagren blev ganska tunna.
Testa med en hög, mindre form så kanske det blir ännu bättre. Alternativt, ha ytterligare en burk krossade tomater och kanske ett par dl crème fraiche till i såsen. Eller bara göra en sats becamelsås och ha som ett lager.
Jag hade också ganska små morötter, så jag tog dubbelt så många. Jag skar dem på hälften på längden och sedan i skivor över det, så det blev små halvmånar. Med zuccinin gjorde jag ungefär likadant och delade sedan de långa skivorna/stavarna/bitarna i lite mindre delar, så de blev ungefär lika stora som morotsbitarna. Mycket god sås. Och tillsammans med både spenat och keso blir det både mums och järn- och proteinrikt!
God smak, och bra kryddning med lite sting av chilin. Åts med lite extra crème fraiche.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar