tisdag 9 augusti 2011

The one classic vegetarian meal.

Ikväll vankas det "Harry Potter and the deathly hollows part 1".
Ujujuj.
För ett gammalt gediget fan som jag är det katastrof att jag inte har sett den!
Men nu ska det alltså göras som uppladdning inför part 2 på bio vid senare tillfälle.

Kvällens rätt blir inte riktigt lika kolhydratfattig som mina andra måltider brukar bli.

Ikväll är kvällen att äta en riktigt
Krämig Vegetarisk Lasagne, 4 port:
2 morötter
2 squash
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
någon tsk chiliflakes
1 burk krossade tomater
2 dl crème fraiche
salt & peppar
1 nypa basilikablad (alt. torkad)
250 g fryst spenat (tinad)
1 burk keso (eller fetaost)
lasagneplattor
100 g riven ost

Hacka lök & vitlök. Skala & skär morötter & squash i halvmånar. Fräs lök & morötter i olja/smör ca 5 min. Tillsätt squash, krossade tomater, crème fraiche och kryddor (vid färsk basilika, vänta med den). Smaka av med chili, salt & peppar. Låt puttra i 10 min (tillsätt därefter den färska basilikan). Krama ur spenaten ordentligt.
Olja en ugnsfast form. Häll i lite av såsen, varva med lasagneplattor, sås, hälften av spenaten & keson, plattor, sås, resten av spenaten & keson, plattor, sås & sist riven ost. Grädda i ca 30 min i 225 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar